Contoh Soalan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir (P/O) Gred N17 | Download

on Selasa, 31 Mac 2015

Contoh Soalan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir (P/O) Gred N17. Anda dipanggil untuk peperiksaan online Pembantu Tadbir Pengkeranian/Operasi N17 April nanti?

Ok. Saya tahu dan faham, ada calon exam online Pembantu Tadbir yang masih blur atau kurang jelas tentang format dan cara nak jawab soalan-soalan peperiksaan online Pembantu Tadbir N17 tu nanti. 

Saya cakap saya faham sebab saya dahpun rasa sendiri bagaimana berdebar dan kalutnya nak prepare untuk peperiksaan online tu nanti. Macam-macam soalan terlintas dalam kepala. Boleh ke nak buka buku masa jawab exam online Pembantu Tadbir? Boleh ajak member yang power2 tak untuk tolong kita masa jawab exam online? Apa formatnya? 

Paling penting, ada tak contoh-contoh soalan untuk peperiksaan online Pembantu Tadbir. Bukannya nak soalan bocor, tapi nak tahu bentuk soalan yang bakal ditanya. Bila kita dah tahu, senanglah nak studi apa. Betul tak?

Format soalan peperiksaan online Pembantu Tadbir

Ada 3 bahagian utama yang wajib anda jawab dalam masa tertentu.

1. Bahagian A - soalan peperiksaan online berkaitan pengetahuan Am tentang Malaysia dan alam sekeliling.
2. Bahagian B - soalan exam online N17 berkaitan Daya menyelesaikan masalah. Ada soalan matematik.
3. Bahagian C - soalan berkaitan Ujian Psikometrik. Soalan menguji siapa diri anda. Soalannya mudah tapi boleh menyebabkan anda terjerat!

Pengalaman saya jawab soalan peperiksaan online Pegawai Tadbir Diplomatik hari tu, bahagian paling tak cukup masa ialah Bahagian B. Mungkin sebab saya kurang persediaan. Soalan peperiksaan Bahagian C paling cepat siap. Bahagian A kalau tak tahu boleh cepat-cepat Google cari jawapan.

Tips Nak Lulus Peperiksaan Online Pembantu Tadbir.

1. Kena mahir setiap bahagian soalan.
2. Baca perkara berkaitan sejarah Malaysia termasuklah bab-bab peringkat mahkamah, fungsi parlimen, dewan rakyat dan dewan negara. Ini untuk Bahagian A.
3. Untuk bahagian B, studi asas Matematik pun dah memadai. Rasanya wajib tahu cara nak baca data.
4. Bahagian C, nasihat saya anda jawab dengan menjadikan diri anda manusia yang berakhlak mulia. Soalan Bahagian C peperiksaan Pembantu Tadbir memang banyak, anda mungkin tak ada masa nak fikir lebih-lebih. So, baca dan terus jawab.

Perlukan panduan dan contoh soalan peperiksaan Pembantu Tadbir N17?

Saya ada tawaran menarik untuk bakal calon exam online Pembantu Tadbir N17. Saya ada preview copy contoh-contoh soalan yang saya yakin boleh tolong anda untuk bersedia lebih rapi dan insyaAllah lulus peperiksaan online Pembantu Tadbir.

Anda berminat? Ok. Senang jer. Isi borang di bawah dan saya akan emelkan salinan tersebut kepada anda.

download contoh soalan exam online pembantu tadbir

Klik untuk DOWNOAD PREVIEW COPY

ATAU
http://jvsecurepay.com/access/262uf/37?camp_id=3542


ATAU
Atau terus dapatkan panduan ini secara PERCUMA bila anda dapatkan Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan (2+1) Beli 1 Free 1.

K

Ingat! Anda sedang bersaing dengan 24 ribu calon lain yang juga mahukan posisi yang sama dengan anda! 

So, ini yang saya boleh bantu anda untuk lebih bersedia. 
Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO