hari yang sedikit tercabar...

on Jumaat, 28 Ogos 2009

Salam.. apa khabar semua? lately saya masih sedikit sibuk dengan rumah yang belum habis dicat.. lagi ditambah beban di tempat kerja.. Apa pun, saya bersyukur kepada Allah kerana rezeki yang telah dikurniakanNya kepada saya sekeluarga...

Kenapa sedikit tercabar ye hari ni..? Pagi tadi walaupun terlambat bangun untuk masak, masih sempat saya dan suami bersahur.. tiba-tiba pula si kecil tu bangun, tak nak tido.. nak main pulak.. bersahur le bersama-sama.. lepas je habis bersahur, tiba-tiba saya munt** kembali apa yang dimakan.. adoi, letih sebentar.. tak tahu apa sebab musababnya.. tapi rasa cam angin kot.. tiba-tiba jer.. huhuuu... nak bersahur semula, dah tak sempat, sebab kedengaran azan sayup-sayup di bahagian dapur... saya hanya mampu berdoa agar Allah kurniakan saya kekuatan untuk menghadapi seharian ini.. (tak biasa pose tak bersahur sebenarnye...)

Sampai saja di office, terus buat kerja.. Alhamdulillah, masih gagah.. syukur kepada Allah.. cuma yang tercabarnya, dengan karenah pekerja yang sedikit merunsingkan hati.. (sedikit ker...). Perkara salah yang sama masih diulang-ulang walaupun sudah acapkali ditegur dan dinasihati.. bagaimanakah saya perlu menghadapi pekerja sebegini?? Adakah kawan-kawan punya cara? Saya boleh dikatakan sudah makan hati dengan pekerja sebegini. Tanpa ada rasa bersalah, masih meneruskan kerja salah yang sama.. Kadang-kadang fed-up, malas nak tegur.. Tapi, kalau tak ditegur, lagi bertambah sakit hatinya.. Ya Allah, berikanlah aku kesabaran yang tinggi... amin..

Dengan tenaga yang agak kurang hari ini, ditambah pekerja sebegitu.. hari ini agak tercabar.. sikit la.. yang lain, bila memikirkan baby kecil yang menunggu, membuatkan saya tidak sabar nak pulang.. melihat gambarnya di compaq ku ini, membuatkan hati senyum.. Terima kasih ya Allah atas kurniaMu..

Lagi, saya baru melihat satu post di facebook oleh user Pa&Ma (majalah yang glamer tu rasanya..), mengenai seekor harimau yang pada mulanya menyerang seekor baboon utk dijadikan makanan.. mase tu jugak baboon tu de baby kecik (baru lahir agaknye..), harimau (leopard sebenarnye.), tak jadi makan baboon tu, tapi dibawanye baby baboon (mak baboon dah mati..) tu ke atas pokok.. main2 sama-sama, pas2 dua-dua tertido.. Cuba juge mencari video itu, tapi tidak ku temu... nantila, jika ku temu, kan ku upload di sini..

Cukuplah setakat ini.. selamat berpose.. selamat semuanye.. sehingga kite ketemu di lain mase.. InsyaAllah...

p/s: sedikit sebak & sempit terasa di dada
: janganla jadik pekerja yang suker ati jer wat keje...

Ranking: 5

{ 5 Komen... read them below or add one }

  1. semoga pekerja tu dapat hidayah bulan Ramadhn ni :)

    BalasPadam
  2. susah jugak tu kan..kalau dah ditegur berkali tak jugak nak ingat. mungkin boleh hadiahkan dia buku2 yangberkaitan yang secara tak langsung bolehbuat dia sedar.

    BalasPadam
  3. buku2 gitu xde miey.. huhuuu.. susah nak carik pkerja yg rajin skg nih.. ceh.cam saya ni rajin sgt.. hahaa..tu la baiya.. mg2 die berubah..

    BalasPadam

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO